tirsdag den 6. december 2011

Nu er det jul igen og hvad rager det mig?

.. Sådan lyder introen til Andens noget alternative julekalender der plagede landet nogle år tilbage. Selvom det er af vidt forskellige årsager må jeg i skrivende stund erklære mig enig. Jeg har aldrig været den helt store julegris. Bevares, det er da hyggeligt på selve aftenen med familien, men hele tiden op til - der iføge dansk supermarked stater fra midt september - er for mig en pinsel. Jeg hader nissemænd. Jeg hader stråbukke (hvad fanden er det også for noget lort egentlig?), jeg hader julekalender i fjernynet, jeg hader, at alle supermarkeder bliver fyldt op med alt mulig rød/hvidt lort i stedet for ting man kan bruge. Jeg hader julesange. Jeg hader juletræer - jeg haaader at vade rundt om det mens jeg lades som om jeg kan sangen. Jeg hader, at blive ønsket god jul. jeg hader julepynt (ååååh gud hvor jeg hader julepynt!!) Jeg hader julemusik - hvorfor er det, at de samme lorte sange som vi allesammen kollektivt brækker os over resten af året, pludseligt er bomben for 98% af befolkningen i denne tid? Jeg hader nissehuer. Jeg hader det der snespray. Jeg hader jeg hader pinagtige juledage med forældre i skoler og institutioner. Jeg hader salmer. Sidst, men ikke mindst så hader jeg begrebbet hvid jul! Hvad fanden? Sne er top-nederen også til jul!

Heldigvis, behøves jeg ikke bryde mit hoved med det i år.

Billede 5291

Ingen kommentarer:

Send en kommentar