onsdag den 2. november 2011

Livet fortsætter ufortrødent i vores del af Bangkok stadig uden synet af vand. Vi er nu næsten to uger inde i vores forløb på skolen nu og det kører bare derudaf. Det lader til, at folk er lidt trætte af, at være i en konstant tilstand af panik og er som følge heraf ved, at falde lidt til ro. Butikkerne får flere og flere varer og følelsen af undtagelsestilstand er ved, at gå i sig selv. Indtil videre er det kun de alleryderste dele af Bangkok der har noget vand og da jeg bor 100 meter fra hvad der svarer til rådhuspladsen, skulle jeg være nogenlunde i sikkerhed.

Det er alment kendt, at de nyhederne verden over godt kan lide, at smøre lidt ekstra på, men jeg må erkende jeg alligevel er blevet overasket over nogle af de historier der florerer i nyheder fra både Danevang og resten af verden. Ordlyden i disse nyheder får det til, at lyde som om massive tsunamier skyller indover Bangkok på daglig basis og efterlader et spor af ødelægelse overalt. Når jeg kommer hjem og åbner for internettets sluser bliver jeg næsten for bange, for de tjernobyl lignende scener der, venter udenfor min dør til, at browse igennem de mere end 50.000 (!!!) madsteder byen har, at tilbyde i jagten på aftensmad. Heldigvis er virkeligheden - som det så ofte er tilfældet - en helt anden. Der er massere folk, der lider under oversvømmelserne nordpå, så er det virkelig nødvendigt, at opdigte scener der henleder tankerne til "the day after tommorow"? Åbenbart.

1 kommentar:

  1. Hej Simon

    Godt at høre du har det godt, og at verden ikke er ved at gå under - jeg blev lige helt i tvivl.

    Har fulgt med på bloggen her, for fanden du skriver som en verdensmand - jeg LOL'er i ordets oprindelige og bogstaveligste betydning. Lyder som om du har det for vildt, mavelort og dommedagsscenarier taget i betragtning.

    Kan du ikke lige give mig en måde at kontakte dig på eller sende mig en E-mail, eller et eller andet - vil gerne lige catche up og høre hvordan det går. I might have something for you too :)

    Jeppevaleur@hotmail.com - in case you forgot.

    Jeppe

    SvarSlet